Optimaliseer op basis van inzichten
Data helps you make better decisions
Dave van Lierop

Optimaliseer prijs
Het vinden van het ideale prijspunt is een van de belangrijkste vraagstukken binnen retail. Het optimaliseren van prijs om rotatie hoog te houden en toch een aantrekkelijke marge te bereiken.
- Data optimalisatie zoekt naar het optimale prijspunt van verschillende producten in de gedefinieerde categorieën
- Voorspelling van de KPI’s door middel van een wat als algoritme
- Definieer groepen families om binnen de groep en familie het prijspunt aan te passen
- Inzichten op shopper inzichten, welk effect heeft weer, seizoen of een promo bij een andere retailer


Optimaliseer plaats
Schapruimte heeft substantiële invloed op de verkopen van een product, in het bijzonder blijkt locatie een belangrijke impact op de verkopen te hebben.
Door de verschillende factoren meetbaar en inzichtelijk te maken kun je de verkopen omhoog stuwen. Hier spelen familie, merk en categorie een belangrijke rol.
Optimaliseer assortiment
Het optimaliseren van het assortiment blijft een continue zoektocht tussen enerzijds bestaande topproducten en anderzijds nieuwe productinnovaties die beter aansluiten bij de veranderende wens van de consument.
Welke producten hebben onderscheidend vermogen om ondanks mindere verkopen of een lagere margebijdrage toch terug te laten komen in het assortiment.
Het onderbouwen van keuzes per metrage is iets waar wij je goed bij kunnen helpen. Hoe is je facingverdeling en zorg je wel voor genoeg voorraad van de hardlopende items?
